Jakich korzyści zdrowotnych przysporzy nam spożywanie szczupaka?

Szczupak występuje w wodach śródlądowych i słonawych właściwie na całej półkuli północnej. Można go spotkać w stawach, zalanych wyrobiskach, jeziorach czy rzekach. W okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia w Polsce obowiązuje okres ochronny tej ryby dla wymiaru 50 centymetrów

Nie od dziś wiadomo, że dla zachowania zdrowia i urody na długie lata, konieczne jest prowadzenie odpowiednio zbilansowanej diety. W praktyce oznacza to rezygnację ze spożywania dań typu fast food oraz zjadanie dużej ilości warzyw i owoców. Oprócz tego, przynajmniej dwa razy w tygodniu powinniśmy jadać ryby. Warto zwracać uwagę na to, aby były one świeże i ekologiczne.

Co zyskamy jedząc szczupaka?

Szczupak nie jest niestety rybą, która często znajduje się na talerzach Polaków, a szkoda. Ryba ta zawiera bowiem wiele cennych dla naszego zdrowia składników odżywczych. Co takiego znajdziemy w szczupaku? Przede wszystkim jest to ryba charakteryzująca się bardzo niewielką zawartością tłuszczu. Będzie więc doskonałym pokarmem dla osób, które są na dietach odchudzających. Szczupaki są również niskokaloryczne. To kolejny powód przemawiający za tym, by częściej je jadać. W szczupaku znajdziemy także całkiem spore ilości witaminy PP. Ryba ta stanowi także bogactwo jodu, który bywa pomocny przy problemach z tarczycą. Szczupakowi nie sposób odmówić również wysokiej zawartości witaminy D, która wspomaga funkcjonowanie układu odpornościowego. W rybie tej znajdziemy również spore ilości kwasów omega-3, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Jedząc regularnie szczupaka, dostarczamy sobie również sporej dawki selenu, który jest niezbędny dla zachowania pięknej cery i gęstych włosów.

Jak przyrządzić szczupaka?

Bardzo wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób przyrządzić szczupaka, by był on nie tylko zdrowy, ale i smaczny. Na szczęście, ryba ta sama w sobie jest pyszna. Charakteryzuje ją bardzo subtelny smak, dlatego wspaniale komponuje się z większością przypraw i dodatków. Osobom będącym na diecie odchudzającej poleca się szczupaka pieczonego w folii, z niewielką zawartością tłuszczu. Rybę z powodzeniem można również usmażyć, jeśli nie liczymy kalorii. Zawsze dobrze jest zadbać o to, aby szczupakowi towarzyszyły warzywa. Ryba ta szczególnie dobrze komponować się będzie z pieczonymi, pokrojonymi na ósemki ziemniakami. Warto serwować ją również ze zdrowymi kaszami, takimi jak na przykład kasza jaglana. Miłośnicy bardziej skomplikowanych przepisów, śmiało mogą przyrządzić szczupaka faszerowanego. Rybę można nafaszerować warzywami korzeniowymi takimi jak na przykład pietruszka i marchewka. Jeśli chcemy wyostrzyć smak szczupaka, możemy zaserwować go z intensywnymi sosami. W tej roli doskonale sprawdzi się chrzan oraz guacamole z czosnkiem.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com